Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

June 25, 2012

Kala Malam OC Tertidur

Assalamualaikum. 
Moga semuanya berada di jalanNya.

Okeh. Apa yang ank nak cerita kali ni tak ada kaitan dengan waktu malam pun sebenarnya. Haha. Harini, yakni 25 haribulan 6 tahun 2012, aku diberikan nikmat oleh ALLAH untuk hirup udara segar dekat Shah Alam ni sambil menyelesaikan semua kerja aku yang tertangguh.

Alhamdulillah. 
Okeh.

Ada lagi satu benda yang aku belajar harini. Tentang prasangka.

Kadang-kadang kalau kita dah tak suka, tak selesa, ataupun tak gemar dekat orang tu, kita akan asyik cari salah dia. Lepas tu semua salah, buruk dia, kita kira. Semua kata hati dia, kita fikir buruk. Macam ni ...

'Tengok aku macam ni, mesti dia kutuk aku'

Heh, benda tu semua tak PASTI pun. Kita just assume apa yang hati dia cakap. Mana boleh.

Dekat sini, aku nak cakap, jomlah kita sama-sama berperasangka baik dekat orang yang kita tak suka ataupun orang yang tak suka kita. Mana tahu , lama-lama orang yang tak suka kita tu akan suka kita juga akhirnya. Kuranglah dosa mengumat kita. Kuranglah rasa sakit hati kita. Kuranglah titik hitam dalam hati kita. Huhu.

Jom. Sama-sama kita berbaik sangka

Never assume. Ask - Hlovate-
#

3 comments:

Anonymous said...

betul, sokong!

AkuOsi said...

(^_^)v

awak tahu siapa sy.. said...

da..kalau tindakan tu menunjukkan sgt yg mmg kita assume benda betul..nk buat cemana? x leh buat apa la dowhh :P

~~