Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

June 15, 2012

Aku, MP4 Dan Musik

Assalamualaikum. Musik. Dari zaman tadika lagi aku suka dengar musik. Aku jenis tak kisah jenis musik. Semua aku layan selagi otak aku boleh terima. Jadi, jangan terkejut kalau korang nampak playlist aku lagu Nirmala Siti Nurhaliza duduk sebelah dengan lagu In The End-Linkin Park. Tu benda biasa. Haha.

Okeh

Kisah aku dengan MP4 ni agak tragis. Ada suka, ada duka.(Kahkahkah ayat)
Kisah pertama, waktu aku form 3. Aku tak tahu apa perangai yang hasut aku, tiba-tiba aku mogok dekat abang aku(yang nombor 2). Ayat dia kaw-kaw untuk belikan aku walkman. Seminggu jugaklah aku pow dia. 
Sebenarnya, aku berani-berani takut je nak mintak sebab dengan abang aku yang sorang ni, aku takut sikit. Garang!
Balik dari asrama minggu tu, jachaaaa... abang aku dah beli! Gila happy waktu tu tak payah cerita lah. Macam nilah lebih kurang walkman yang abang aku beli

Macam nilah rupanya. Zaman tu mana ada lagi MP4 yang macam sekarang

Dengan gumbiranya aku guna sampai PMR. Oh, lupa. Alasan yang aku kasi dekat abang aku waktu nak mintak ni adelah--->Xleh belajar kalau tak ada lagu. (Kehkehkeh) Apa? Betullah.

Okeh.

Tak lama pun hayat dia. Aku naik form 4, benda ni dah rosak. Aku jatuhkan dari ketinggian lokar. T_T (Nasib baik abang aku tak marah).

Kisah kedua, waktu aku dah masuk U. MP4 tu kakak aku punya. Nipis dan ringan. Kira nak angkut pergi mana-mana pun boleh hatta ke tandas. Tapi kisah sedihnya, (dalam umur dia tak sampai 2 tahun) aku terpijak benda alah ni. Skrin dia retak. Tapi masih boleh guna. Kakak aku punya marah sampai tak terkata. Sampai sekarang aku tak ganti balik. Hohoho.

Kisah ketiga, waktu aku dekat U jugak. Ceritanya, ada lah satu pesta IT dekat KLCC. Abang aku yang sulung bawak aku ngan kakak aku pergi tengok-tengok barang(Memang dia ajak tengok je). Nak dijadikan cerita, aku dah tertarik gila dengan MP4 Camera yang satu tu. Tengok harga RM299. Gila mahal. duit poket aku waktu tu tak sampai pun seratus. 

Jalan-punya jalan, abang aku tanya kitaorang. Nak apa? Aku terus buat muka gedik, kesian sambil jari telunjuk tunjuk dekat MP4 Camera tadi. Abang aku dah kerut dahi. Tak nak beli. Mahal kot. Lagipun, bukan keperluan pun, kan? 

Tengok je kerutan dahi dekat dahi abang aku tu, aku dah monyok sampai habis, nak balik. Last-last abang aku belikan jugak. (Yeah!) Macam ni lah rupa dia. Aku punya kaler hitam.

Tapi hayat dia tak panjang jugak. Setahun je aku guna, benda ni dah rosak. Juga sebab jatuh dari tempat tinggi+jalan tar. 

Seminggu lepas jatuh, benda ni dah hang. T_T. Macam karma jugak. Aku pijak MP4 kakak aku, kawan aku TERjatuhkan MP4 aku pulak. Adesss.

Dan sekarang, setelah sekian lama dengar lagu dari handphone je, aku dapat lagi hadiah Sony Walkman. Harap-haraplah yang ni kekal lama. Aku sayang semua MP4 n Walkman aku weiii!!!


Cik Sony
Sila jaga diri. Hohoho.

Alasan belajar kena dengar lagu tu memang fakta. Sebab aku akan jadi mereng kalau sunyi. Tengok macam sekarang. Belajar+musik. Hohoho



Pengajaran untuk aku dekat sini:> Sapa kata, abang-abang dan kakak aku tak sayang aku? Diorang sayang wei! Haha. Sekian

Panjang pulak aku melalut. Jom Belajar!



3 comments:

Unknown said...

owh c.. x abes2 ngan kuning dia. huhu.. tp smart la mp4 camera tu, syg da rosak :)

ob is back and he said...

mung kutuk aku ke oc?

theeehehe...

AkuOsi said...

Dayun:>> mestilaaaa,hehehe,, ye, syg rosak y tuuu

Ob:>> kehkehkeh,, dop kutuk ehh

~~