Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

June 10, 2012

Bangau

Okeh. Cerita harini tak ada kaitan dengan spesis bangau pun sebenarnya. Aku hanya ambil nama Bangau tu dari satu tajuk lagu rakyat yang selalu aku(dan korang) dengar masa kecik-kecik dulu.  Lagu Bangau Oh Bangau. 

Tak pernah dengar? Haih. Parah. Haha.

Okeh.

Kita selalu cakap benda ni....

"Sebab dialah aku jadi macam ni"
"Hujan tadi, tak boleh pergi kelas."
"Bodoh punya batu! Sakit kaki aku."
"Subjek ni susah sangat, sebab tu aku tak lulus."
"Bosannya lecturer ni mengajar."
"Salah kaulah ni."
"Masjid ni besar sangat, sebab tu sof  tak penuh. Kalau dia kecil kan, penuh"
T_T


Sedar atau tidak, kita sudah membangaukan orang lain. (KITA disitu, termasuk AKU).
Dan bila pandang balik, kita tak pernah nak salahkan diri sendiri, atau cari solution untuk masalah tu.

Jadi, sedarlah salah sendiri. USAH MEMBANGAU LAGI

Sekian
#

1 comment:

awak tahu siapa sy.. said...

sekian # kesiannn..hik2

~~