Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

June 26, 2012

Pucuk Dicita.....

Ulam mendatang dengan sambal belacan+budu. Perghh, best weh. Kalau sesiapa yang pernah sampai Bandar Kota Bharu, cuba singgah dekat kedai makan sebelah Kompleks Kraftangan. Aku lupa apa nama dia. Kedai makan Nasi Ulam kut. 

Hoho.
Okeh.

Apa yang aku nak cerita tak ada kaitan dengan ulam pun. Ini cerita siang tadi. Cerita yang bermula dengan kehadiran surat ni.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

Saat-saat aku dah hampir putus asa dengan pencarian tempat praktikal aku untuk semester ni, ada lah sorang kakak dekat hospital suggest aku untuk kol tempat ni. 
Berdiskusi dengan Cik Wahida(sora dia cun) selama hampir 2 minggu jugaklah.

-Kalau nak tahu, Advance Pact ni syarikat healthcare(aku pun baru tahu waktu nak apply). Haha-

Akhirnya, sampailah surat ni. Maknanya, aku dah diterima masuk untuk Latihan Industri! Haha. Alhamdulillah. Korang tak tahu, dari cuti semester lepas lagi aku menggigihkan diri cari tempat untuk praktikal.
Rupanya susah jugak nak cari tempat dekat industri.(Kerja) susah. 

Orait, dengan kehadiran surat tu, bolehlah aku bersenang lenang jawab exam dengan senyum lebar tanpa gagal. Huuu.

(Dah lama aku impi-impi kerja dekat lab, pasal aku kurang sikit kalau dia kasi kerja dekat industri yang ada berbijik bijik boiler, heater, tower, column dan sebagainya. Sebab tulah tajuk kali ni, Pucuk Dicita, Ulam Mendatang Dengan Sambal Belacan)
Haha
#

1 comment:

awak tahu siapa sy.. said...

tu pun da nk nangis..rilek ah..hiok2..org baik tuhan balas baik punya..sebab cik wahida sora cun..suh la dia masuk pogrem realiti..mentor..

~~