Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

April 21, 2010

hadapi dengan senyumann

Yaya jalan kaki pergi kedai buku hari tu, dia cakap dekat Milah, dia nak beli pemadam dengan pen baru sebab esok exam,,selama satu semester dia belajar bukannya dia pernah beli, dok pinjam dengan Ajis yang selalu masuk kelas awl sepuluh minit tu.. dengan semangat nak exam, dia keluar rumah dengan muka confident...sebab apa confident itu nanti aku tanya.

x sampai suku jalan, slipar yang dia pakai tu dah rasa licin semacam,tengok tengok ader la melekat t**k ayam yang masih suam-suam. muka dia biasa saja,, itulah, lain kali jalan pandang bawah cikit,,dia lap je dengan tisu sebab manalah nak cari paip air kat tengah-tengah jalan tu.

sampai separuh jalan, Yaya terserempak dengan pakcik bawa bakul,,pakcik tu dah tua,, dalam 70 an kot,,apa ntah yang ada dalam bakul tu, nampak berat, Yaya rasa kesian..dia pergi dekat pakcik tu, tolong pakcik tu angkat bakul tu seberang jalan.pergh...mmg berat giler..Dalam tu rupanya ada hampir 30 biji telur ayam. dan memang dia malang, 3 biji pecah dan terkena dekat t shirt yang dia baru beli dekat jusco minggu lepas,,muka Yaya dah lain sikit, tapi tak apalah,,ikhlas tolong pakcik punya pasal.

Yaya jalan lagi,,dah dekat dah kedai tu,, dah boleh nampak pintu masuk yang kaler kuning tu. dalam lebih kurang 10 tapak lagi nak sampai, adalah sebuah van yang pass by sebelah Yaya.  tapi, van tu bukan pass by macam tu je,,entah macam mana dan bila pulak ada lopak air dekat situ,,jadi, bila van tu lalu je sebelah,,air yang kaler kelabu pekat tu terus terperecik dan melekat dekat jeans yang Yaya pakai..(bukan jeans Yaya sebenarnya, dia pinjam dengan Milah tadi).

dan err,, muka Yaya dah lain macam.. mmg sangat tipis tahap sabar dia saat tu..

Yaya kuatkan hati ,,dia melangkah juga ke dalam perut kedai buku tu,,dia cari rak yang ada pemadam,x ada.. dia intai pula rak yang ada pen kaler biru,,pun x ada,,

"makcik,pemadam dengan pen ada?" dengan sopan Yaya bertanya..
"pemadam baru je habis nak, pen pulak esok baru sampai,"
"%^$u)&%##%^*".......................
--erk, kata-kata Yaya x boleh disiarkan atas sebab sebab tertentu--
tapi boleh agak kan,, huhu..
hadapi dengan senyumannn....(^_^)

No comments:

~~