Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

November 27, 2012

Teringat, Janji Lamamu Kepadaku..

Assalamualaikum!

Aku bangun pagi-pagi hari ni dengan harapan dapat belajar dengan tenang dan aman (walaupun kertas tak habis lagi ditaip)

Okeh, tu cerita lain.

Cerita harini, waktu sesak+jammed+serabut dekat traffic light depan sekolah aku tu, alkisahnya, aku ternampaklah sebuah van putih yang penoh dengan family dalam tu.

Kalau korang nak tahu, minggu ni dan minggu-minggu depan, adalah minggu konvo yang mana(==' xleh belah ayat neh) ramailah mak-mak dan ayah-ayah yang ikut sekali nak tengok anak diorang terima hadiah masing-masing. Hadiah selama 3 atau 4 tahun berhabis masa dan duit dekat sekolah. Hoho.

Time tu jugak aku teringat dekat mak dan ayah aku yang ikut tengok aku konvo dulu. Dua tahun lepas. Walaupun waktu tu, kitaorang datang dengan kereta abang ngan kakak aku, tapi van putih tu buat aku teringat masa dulu-dulu. Van pakcik aku. Kalau nak pergi mana-mana, penuhlah semua kaum kerabat dalam tu. kerabat aku pun tak ketinggalan. Family aku mana mampu nak beli kereta sendiri waktu tu. Ayah aku suka naik moto 'awie' dia tu. 

Heh, moto tu femes dekat kampung aku, tahu?

Okeh.

Waktu tu ayah cakap, 

'Konvo diploma ni ayah pergi. Tapi konvo degree nanti, mak jelah yang pergi.'

Dan memang betul pun.

Okeh. Habis. Dah baca Al Fatihah semua? Terima kasih.


kbai!
#

2 comments:

awak tahu siapa sy.. said...

moto 'awie' ...okeh alfatihah

AYIE RESHQUE said...

al fatihah utk ayah

~~