Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

November 24, 2012

Memori Takkan Calar

Assalamualaikum!

Aku rasa dekat sini semua orang ada memori masing-masing kan? Tak kiralah dengan siapa pun, asalkan benda tu akan lekat selamanya dalam kepala. Kecualilah kalau orang tu ada penyakit Alzheimer (ni pasal dah terbawak-bawak emosi cerita Selagi Masih Ada waktu aku tengok untuk hiburkan jiwa sendiri haritu.)

Susah jugak kalau setiap memori yang ada dalam otak dipadam, kan?
Tapi tu cerita lain. Cerita memori aku macam  ni.

Alkhesahnya, disebabkan aku ni dah terambil kos yang aku ambik sekarang ni, maka dengan wajibnya aku terpaksa ambil salah satu subject yang mana aku dikehendaki pergi ke kilang roti.

Nampak, sikit punya panjang ayat dekat situ? Paham tak situasi tu? Kehkeh. Kalau tak paham, aku tak reti dah nak terangkan macam mana.

Okeh.

Dekat kilang roti tu, kami, budak-budak skolah semua ni ditunjukkan dengan cara-cara buat roti. Dari 'mix' semua bahan-bahan, uli, 'decorate', sampailah bako dan makan. Tapi apa kaitan dengan memori aku, ye dak?
Sapa kata takdak kaitan? Adaaa. Masa abang.yang.dah.nam.tahun.travel.dekat.oversea tu tengah uli dan decorate doh-doh roti tadi, aku terbayangkan mak ngan arwah ayah aku. Sebabnya, kalau korang nak tahu, mak aku ni pembuat dan penjual roti canai. Jadinya, masa aku kecik-kecik berhingus dulu, aku selalu sangat tengok mak aku main uli-uli tepung segala. Lepastu pass dekat arwah ayah. Lepastu pass dekat mak balik. Kadang-kadang tu, aku yang masih kecil dan comel curi sikit doh yang mak aku uli tu.
Lepastu, main uli-uli dekat tapak tangan.
Lepas tu kena marah.
Itu bisa dah.
Kenangan weh.
Sekarang, mana boleh tengok dah semua tu.

Dah. Habis pasal memori. Ini je gambo yang sempat aku snap masa kerja buat membuat roti dekat kilang tu




Kalau makan waktu baru keluarkan dari oven tu, rasa sedap dia lain macam. Sedap sungguh.

Okbai!.
#

2 comments:

awak tahu siapa sy.. said...

>_<

AkuOsi said...

=..=

~~