Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

July 25, 2011

Sabar itu Indah

Aku pernah baca. Orang yang kuat itu adalah orang yang boleh menahan marah. Kuat sebab boleh tahan segala marah dlm hati. Kuat sebab boleh sabar. Kuat. Tapi ternyata aku tak sekuat itu. Aku marah. Aku tak boleh nak tahan marah. Aku tak kuat.

Minta maaf. aku marah kau sebab aku nak kau sedar. Bukan sebab nak kurang ajar. Maaf.


Wahai OC, kalau nak marah lain kali, ingat ni.....

”Sesungguhnya marah itu dari syaitan dan syaitan itu dicipta dari api, dan api itu diredam dengan air maka apabila diantara kalian marah berwudlulah.” (HR. Ahmad dan yang lainnya dengan sanad hasan)

Banyak orang mengakui, selesai berwudhu, ada perasaan sejuk yang hebat baik fisik maupun psikis yang menjalar dalam diri seseorang. Subhanalloh, inilah salah satu manfaat wudhu.

Terakhir, mari kita memohon lindungan Alloh dari godaan syaithan yang terkutuk karena perasaan marah berasal dari syaitan. Syaitan pula yang membuat kita 'terlena' dengan kondisi seseorang ketika marah. Lawan syaithan dengan imanmu!

"Dan jika syaitan datang menggodamu maka berlindunglah kepada Allah. Sungguh, Dia Maha Mendengar , Maha Mengetahui" (Al-A'raf:200)


~>>>Apesal lain macam je bentuk tulisan aku harini.. Huhuhu. Emosi tak stabil. sekian~

4 comments:

ZWAN SABRI said...

Btol tu btol... org yang kuat bukan diukur dr fizikal dia tp diukur dari segi bagaimana dia kawal marah dia.. ;)

MySuaraBlog: Kunyah Untuk Kurus

mya FaRra said...

diam xberti kalah,marah x bermakna benci...renung2kanlah...

AYIE RESHQUE said...

huhuhu...ttbe lak sy rase takut.takut kne marah.mngkin gelak tak brmkna suka,diam pla x brmkna sbr,ni pun renung2kn ya. xda mnusia yg trlps dr smua tu.x ada mnsia yg btul2 smpurna.

AkuOsi said...

Zwan~~> betol!! huhu

Mya~~> Thanks syg~

Resh~~>Haha, jgn takut. Penulis mrh pada org y ptut d marh je.

~~