Jenis Cerita Yang Ada

Yang Ikut Duakaki

Rendahkan Volume Kalau Musik Memekak,, Hehehe

Kerana Tidak Semua Yang Dirancang Menjadi Kenyataan

November 23, 2011

Beza? Memang berbeza!!

Assalamualaikum semuanya!!

Hiyahhh.. Akhirnya setelah di curi sedikit masa, melompat sana sini cari ruang, dan mencelah kesana kemari cari tempat, aku berjaya jugak menerjah WIFI uitm. Haahahaha,, kenapa aku guna WIFI? Jangan tanya. Lalalala~

Okeh, sebut pasal berbeza dekat tajuk atas sana, apa yang berbeza? -Tiba-tiba rasa nak buat kuiz tnya dekat pembaca-. (Heh kuiz kau kejap lagi wei!)

Korang rasa ada beza tak kawan yang kita dah bertahun-tahun kenal, dengan yang baru dua, tiga bulan kenal? Ada beza tak?

Macam apa yang jadi dekat persekitaran aku, kawan-kawan sekelas aku, kawan-kawan bilik aku. Waktu sekelas, lain cerita. Lain perangai. 3 tahun sekelas rassa macam dah kenal rapat sangat-sangat sampai segala rahsia pasal kawan kita, kita assume kita tahu..

Tapi, tak jugak.

Bila dah serumah, sebilik, baru lah tahu perangai sebenar. Baru tahu sifat mereka yang sebenar. Yang kita tak tahu waktu sekelas dulu, kita tahu. Sungguh la, kita akan lebih kenal seseorang tu bila orang tu dah duduk sekali dengan kita.

Hepp, jangan cuba untuk yang berlainan jantina.

Tapi itu lain dengan apa yang berbeza dekat atas tu (So, apehal aku pergi cerita tu semua? T_T).Hahaha,, Tapi, kawan yang dah kenal kita bertahun-tahun, kenal kita berbeza dengan kawan yang baru kenal kita berbulan-bulan. Kan?




=)

5 comments:

anaiza said...

sy x paham perenggan last tu..ape maksud? hohoho

AkuOsi said...

>_< .. Macam ni:::> Kawan yang kenal baru beberapa bulan dengan kawan yang kenal kita dah bertahun..


peratus diorang kenal diri kita sebenar, berbeza, kan? hehehe,, phm x??

anaiza said...

okeh..baru saya phm..hohoho (erkk..lupa nk tnya, mlm td awk nyanyi lagu nasyid ke nk ingat jwpn soklan bonus tuh?)

Bukan Rowan said...

Pepatah abe rowan menyebut...

" it's not how long we know a friend, it's about how well we know them."

So, mngkin org tu kita baru kenal semalam, tp memang da mendalam gile2.. smpai kan kita tahu dan pasti sangat2, dia memang gile.

p/s:Rowan Atkinson merupakan Mr Bean.

AkuOsi said...

kak kiwiku::> haah,cuba utk nyanyi, tpi x igt smpi sdah,, haha,,,

Abe rowan::> Yupss,, so trueeee

~~